Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αναπηρίας, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Β΄, Γ΄, Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ συμμετείχαν σε ένα βιωματικό πρόγραμμα της Catherine Faherty με τίτλο «Κατανοώντας τους Φίλους». Το πρόγραμμα περιλάμβανε τρεις σταθμούς δραστηριοτήτων, μέσα από τους οποίους τα παιδιά κλήθηκαν να γνωρίσουν και να κατανοήσουν δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζουν άτομα με διαφορετικές μορφές αναπηρίας.
Στον πρώτο σταθμό, οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με θέματα σχετικά με την όραση. Φορώντας ειδικά θολωμένα γυαλιά προσπάθησαν να διαβάσουν ένα σύντομο κείμενο και να απαντήσουν σε ερωτήσεις κατανόησης, συνειδητοποιώντας πόσο κοπιαστική μπορεί να γίνει μια τόσο καθημερινή διαδικασία.
Στον δεύτερο σταθμό, γνώρισαν δυσκολίες που σχετίζονται με την κινητική αναπηρία. Με γάντια που περιόριζαν την ευκινησία των δακτύλων, επιχείρησαν να περάσουν χάντρες σε σχοινάκι, καταλαβαίνοντας πως ακόμη και οι πιο απλές κινήσεις απαιτούν ιδιαίτερη προσπάθεια όταν η κινητικότητα δεν είναι δεδομένη.
Στον τρίτο σταθμό, τα παιδιά κλήθηκαν να λύσουν ένα μαθηματικό πρόβλημα ενώ φορούσαν ακουστικά με έντονο θόρυβο. Η δραστηριότητα αυτή τούς έφερε αντιμέτωπους με τη δυσκολία συγκέντρωσης που βιώνουν άτομα με ΔΕΠ-Υ ή άλλες συναφείς δυσκολίες, αναδεικνύοντας τη σημασία ενός υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος.
Οι μαθητές πέρασαν κυκλικά από όλους τους σταθμούς, προσπαθώντας να μπουν στη θέση των ατόμων με αναπηρία. Η εμπειρία αυτή τούς γέννησε προβληματισμούς και απορίες, ενώ τους ενθάρρυνε να σκεφτούν βαθύτερα για τον τρόπο που βλέπουμε, αντιμετωπίζουμε και στηρίζουμε τους συνανθρώπους μας.
Μέσα από το πρόγραμμα, τα παιδιά αντιλήφθηκαν ότι η αναπηρία δεν αποτελεί εμπόδιο στη ζωή, αλλά μια διαφορετική συνθήκη που απαιτεί κατανόηση, προσαρμογή και σεβασμό.
Δεκ 09

Πρόσφατα σχόλια